Українське Чикаго: Хто "віджимає" бізнес у сумських перевізників

У Сумах за участі півсотні тітушок у балаклавах відбулася масштабна силова акція проти перевізників

Економічний і політичний оглядач
Українське Чикаго: Хто "віджимає" бізнес…

Під ніж, причому буквально, невідомих молодиків потрапили перевізники, що здійснюють рейси за маршрутами "Суми – Київ" та "Суми – Харків". Зухвалість і цілеспрямованість нападу свідчить, що акція була не спонтанною, а є спрямованим актом заподіяння маршрутникам матеріальної і психологічної шкоди.

Все сталося близько третьої ночі 3 жовтня. Біля сумського "Укртелекому", де здійснюють посадку на рейси, з'явилися чотири десятки молодих людей в балаклавах і почали різати шини та завдавати іншої шкоди маршруткам. Буквально за кілька хвилин було пробито 60 покришок на 15 машинах та розбито одне скло.

Нападники не поспішали залишати місто. Тож поліцією, яка згодом почала прибувати на місце події за численними викликами, було затримано тридцятьох осіб, яких відвезли відділок. Згодом всіх затриманих помістили в ізолятор тимчасового утримання.

Хулігани з Києва

Ранком 3 жовтня місцева поліція повідомила, що за фактом нападу зареєстровано кримінальне провадження за статею 296 ч. 4 Кримінального кодексу України " Хуліганство", санкція якої передбачає позбавлення волі на строк від 3 до 7 років. Нічна подія викликала неабиякий резонанс в місті, адже такі добре організовані акції з великою кількістю учасників є нечастим явищем для Сум і, відповідно, неабиякою загрозою. У соцмережах містяни висловлюють різноманітні версії. Але превалює припущення, що йдеться про рейдерське захоплення. А "автором" акції начебто є підприємець з Києва, який заручився підтримкою впливових осіб на печерських пагорбах.

Згодом з'явилося підтвердження, що акцію справді здійснили гастролери. Як стало відомо місцевому виданню Sumy.today, у сумському відділі поліції перебуває 32 особи віком від 19 до 36 років. Шестеро з них – сумчани, решта - з Києва та Київської області. У Суми вони приїхали автівками, які припаркували на автостанції на Першотравневій.

Сумські журналісти стали свідками продовження історії вже на вказаній автостанції, куди прибули наряди поліції і затримали кілька автобусів та легковиків. Станом на 12:30 на приміській автостанції було затримано 7 автобусів, 3 "Спринтера" і кілька елітних іномарок. За даними Sumy.today, поліція схильна вважати, що це транспорт, який має відношення до рейдерів, які вночі порізали колеса маршруткам "Суми – Київ". Ймовірно, саме затримані автобуси рейдери хотіли поставити на маршрут замість рухомого складу сумських перевізників, виведеного з ладу вночі. Втім, як стало відомо Depo.Суми, по мірі заміни знищеної гуми і з певною затримкою, але місцеві перевізники відправили машини у рейси.

Ласий шмат

Треба зазначити, що формально перевезення на Київ та Харків здійснюють фізичні особи – підприємці на власному чи орендованому транспорті. Але "кришу" та диспетчерські послуги їм надають три місцевих підприємства, які цей ринок створювали і освоювали.

Цей бізнес вважається ласим шматком, і події нинішньої ночі – не перша спроба "віджати" маршрути у трьох фірм-перевізників. Найгучніше з протистоянь між маршрутниками та захоплювачами сталося на початку минулого року. Тоді, після аварії на Полтавщині, в яку потрапив один з сумських "спринтерів", радник міністра внутрішніх справ Володимир Мартиненко підняв питання легальності роботи сумських перевізників. І це було початком, адже незабаром історія мала продовження у вигляді силового блокування маршруток, яке здійснювали бійці організації "Східний корпус" разом з чиновниками місцевого управління державної "Укртрансбезпеки". Це був доволі дивний симбіоз пацанів у вузьких штанях та поважних чоловіків з портфелями. Між тим, і активісти, і "портфелі" в унісон заявляли, що перевізники порушують закони і правила, а тому не можуть здійснювати перевезення.

Як би там не було, але перевізники активно вступили у протистояння з тітушками та чиновниками, яке подекуди переростало у бійки. За кілька днів водії та представники компаній-перевізників виїхали на протест під стіни обласної державної адміністрації. І на цьому відкрита фаза протистояння ніби завершилася – принаймні, сумчани продовжили здійснювати перевезення до Києва та Харкова.

Тривожні перспективи

З огляду на резонанс, який набула нічна подія, напад з метою "віджати" маршрути сумчани-перевізники можуть поки що вважати відбитим. Але з огляду на те, як цього разу до акції підготувались конкуренти, їхні наміри є, вочевидь, серйозними, тож вони не полишать спроб таки отримати один з небагатьох бізнесів у Сумах, який ще можна вважати хоч скільки-небудь прибутковим.

Читайте також: Вбивство Жука: Коли слідство повісить "битовуху" на його дружину

Більше новин про події у світі читайте на Depo.Суми

Всі новини на одному каналі в Google News

Слідкуйте за новинами у Телеграм

Підписуйтеся на нашу сторінку у Facebook

deneme