Мерські іграшки: Сумчанам хочуть "впарити" автобусний "секонд хенд"

КП "Електроавтотранс" планує оновлювати рухомий склад за рахунок б/у

Мерські іграшки: Сумчанам хочуть "впарит…

Сумська міська влада у транспортному питанні продовжує здійснювати політику "аби не краще". Замість того, аби користуватись сучасними технологіями і на їх основі розбудовувати міську транспортну інфраструктуру, ми продовжуємо тягнути у місто автобусний "секонд" - і технічно, і морально застарілий, констатує Depo.Суми.

З огляду на заплановану закупівлю, очікувана вартість покупки одиниці автобуса становить 1,3 млн. грн. У категорію з такою ціною потрапляє автобус Богдан А201/221 і їм подібні. Такі автобуси середнього класу практично нічим не відрізняються по комфорту від тих, що курсують зараз у якості маршруток і мають лише невелику ділянку салону з низьким рівнем підлоги, пише Depo.Суми з посиланням на повідомлення у соцмережі Фейсбук секретаря громадської експертної комісії з питань транспорту при Сумській міській раді VI скликання Олександра Мироненка.

Нові ж автобуси середньої місткості з низьким рівнем підлоги на всі двері зараз виробляють відразу декілька провідних виробників: Богдан модель А302, ЗАЗ модель А10С30, МАЗ модель МАЗ 206. При цьому, ціна таких автобусів тільки на 10-15% перевищує ціну застарілих автобусів.

Мерські іграшки: Сумчанам хочуть "впарити" автобусний "секонд хенд" - фото 1

"Громадська експертна комісія з транспорту домоглася, щоб місто закуповувало нові тролейбуси без сходинок зі 100% низьким рівнем підлоги. Тепер підійшла черга автобусів. Вони повинні бути комфортними для всіх категорій громадян і підвищувати мобільність людей з обмеженими можливостями пересування", - зазначив секретар ОЕК.

"Якщо бюджет міста обмежений, можна розглянути закупівлю б/у автобусів на газу з Європейського союзу. Наприклад, з урахуванням розмитнення, модель великого автобуса Mercedes Citaro з двигуном Євро 5 може обійтися в 600-700 тис. грн. Тобто, замість одного застарілого можна купити два великих низькопольних автобуса з Європи. Таким чином, ми на найближчі роки закриємо проблему з вивезенням людей в годину пік з Баранівки і Басов", - розповів Мироненко.

Утім, колишній мер Сум Геннадій Мінаєв вважає, що Суми не настільки багаті, щоб "інвестувати в технології минулого" і пропонує зосередити увагу на електробусах.

Сумчан збираються всадити на застарілі некомфортні автобуси - фото 1

Скажімо, у Львові нещодавно представили новий електробус "Електрон Е 19101", який являє собою низькопідлоговий 12-метровий автобус, який здатний перевезти до 100 пасажирів. Потужність тягового двигуна складає 230 кВт. Максимальна швидкість електробуса - 70 км/год, а його пробіг без підзарядки батарей становить понад 200 км.

На підзарядку електробуса потрібно до 6-7 годин, тобто процес можна без проблем провести за ніч. За розрахунками, звичайний автобус споживає за одну зміну палива на 2500 грн, а зарядка батарей електробуса для аналогічного пробігу обійдеться вдесятеро дешевше.

Сумчан збираються всадити на застарілі некомфортні автобуси - фото 2

Акумулятори електробуса мають ресурс від 5000 до 8000 циклів заряд-розряд. Додатково на модель може бути встановлений пантограф для зарядки батареї електробуса від тролейбусної контактної мережі.

Вартість одного електробуса "Електрон Е19101" становить близько 9 млн грн. Львівський електробус на 50% складається з вітчизняних компонентів і тому він приблизно вполовину дешевше імпортних.

До речі, щодо "Богданів". У вересні в Луцьку пройшли тестові випробування електромаршрутки на базі автобусу "Богдан" А092. Від останньої їй у спадщину дісталися колеса та корпус та салон.

У такому автобусі замість ручної коробки передач електробус використовує варіатор, при цьому у нього всього дві педалі - газ і гальмо. Також він в рази тихіше, ніж звичайний дизельний автобус.

Мерські іграшки: Сумчанам хочуть "впарити" автобусний "секонд хенд" - фото 4

Серед іншого, електричний автобус оснащений системою автоматичного оповіщення про зупинки, вбудованою в салоні плазмою, на якому транслюються новини і погода; а також Wi-Fi роутером, який роздає пасажирам 3G інтернет.

Вартість проїзду у луцькій електричної маршрутці становить 1,5 грн.

Depo.Суми вже неодноразово писав, що у нинішньої владної команди в місті немає мети бодай якось змінити існуючий стан справ у транспортній галузі через близькість інтересів очільників і маршрутників. Тому всі ці тендери є просто "окозамилюванням" і "освоєнням" бюджетних коштів. І не матиме у підсумку жодного впливу на кількість і "всеосяжність" маршруток, які наразі непогано забезпечують своїх власників.

Більше новин про події у світі читайте на Depo.Суми

Всі новини на одному каналі в Google News

Слідкуйте за новинами у Телеграм

Підписуйтеся на нашу сторінку у Facebook

deneme