Як пасажири розплачуються безпекою за апетити перевізників

Сумська влада не спроможна змусити перевізників системно забезпечувати безпеку перевезень. Або не дуже і хоче...

Як пасажири розплачуються безпекою за ап…

Підприємці з Шостки звернулись до журналістів і громадськості за допомогою, бо потрапили у, як вони кажуть, "лещата несправедливості": в них "віджали" напрацьований за кілька років бізнес, який будувався на обслуговуванні маршруту "Суми-Шостка".

Підприємницькі конфлікти, зазвичай, мало цікавлять журналістів, бо інколи мають подвійне і, навіть, потрійне дно, про які фігуранти "забувають" розповісти. Втім, ця історія є цікавою з іншого боку: як підприємці-переможці транспортних конкурсів вже на наступний день "забивають" на умови тих конкурсів та забезпечення безпеки перевезень, пише Depo.Суми. А органи влади, з'ясували наші кореспонденти, виявляються безсилими щось зробити.

"Коктейль Молотова" під автобусом

Володимир і Надія Чернявські вже більше восьми років займаються перевезеннями у Шостці. Починали із маршрутів у рідному місті, згодом запустили рейс до обласного центру. Двічі вигравали конкурс на перевезення, звели приміщення для огляду машин і водіїв. А взимку на стоянці хтось підпалив їхні автобуси.

Чому перевізники "забивають" на безпеку пасажирів - фото 1

Власник намагався загасити вогонь, отримав значні опіки. А згодом під одним з автобусів, який до того спеціально купили для транспортного конкурсу, знайшли "коктейль Молотова".

Перевізник підозрює, що такими "радикальними" методами вже тоді конкуренти хотіли відібрати у нього бізнес. Транспорт таки відновили, що обійшлося у кругленьку суму, але на маршрут вийти не судилося: влітку цього року маршрут "Суми-Шостка" дістався сумському перевізнику. Конкурс він виграв з перевагою в один бал. Чернявські ж в арифметиці конкурсної комісії знайшли чимало огріхів і впевнені, що конкурентові несправедливо накинули "плюсів" за матеріально-технічну базу та кількість працівників.

У рейс - без довідки

Під питанням залишився й пункт щодо медичного огляду водіїв, оскільки сумський перевізник начебто мав перевіряти своїх працівників перед виїздом у рейс в комунальній медичній установі. Місцеві підприємці зазначали, що головлікар Шосткинської ЦРЛ не має права надавати приміщення у оренду без рішення сесії, оскільки медичний заклад є власністю громади. Пізніше ж виявилося, що рішення про оренду взагалі скасували.

Перевізники запевняють: водії нового оператора виходять у рейс без профогляду. Адже на путівках стоїть "дозвіл" механіка, який має оглядати транспорт, а ось печатки медичного працівника - немає.

Чому перевізники "забивають" на безпеку пасажирів - фото 2

Між тим, протилежна сторона переконує, що водії регулярно проходять медогляд. У Сумах. Але ж ранкові виїзди вони здійснюють і з Шостки також...

Родина Чернявських розповідає, що зі скаргами оббивають пороги чиновників усіх рівнів. Але поки що ніхто не береться за перевірки. Тим часом заступник гендиректора товариства "Сумиоблавтотранс" Микола Попов говорить, що новий перевізник справно надає дорожні листи з підписами механіка та медпрацівника про те, що водій "здоровий" і готовий виконувати рейс. А от наскільки правильно заповнюються "папірці", їх не цікавить, бо на перевірку усіх нюансів є організатор перевезень.

У свою чергу, в управлінні "Укртрансінспекції" зазначають, що замовником послуг даних перевізників виступає обласна адміністрація. Тож якщо не виконуються певні умови договору, то, власне, "замовник" має і розривати договір із перевізником. В облдержадміністрації ж переконують, що їхні руки зв'язує закон. Мовляв, не можуть самостійно влаштовувати перевірки і впливати на рішення конкурсної комісії. Хоча визнають: новий перевізник далекий від ідеалу.

Так, перший заступник голови Сумської облдержадміністрації Олександр Марченко зізнається, що у нього були "питання" до перевізників, які перемогли в конкурсі. Посадовець вимагав продемонструвати транспортний засіб, який бере участь у конкурсі, підігнати автобуси під ОДА, але вони цього не зробили, каже він, "розводячи руками", мовляв, обласна адміністрація - це не суд.

Чому перевізники "забивають" на безпеку пасажирів - фото 3

Перший заступник голови Сумської ОДА Олександр Марченко

Наразі триває судовий розгляд позову Чернявських щодо недійсності конкурсу,  за результатами якого вони втратили прибутковий маршрут. Поки що немає жодного рішення, оскільки суд вирішив вивчити додаткові матеріали 

Виникає питання: а що ж робити пасажирам, яким доводиться користуватися транспортом, який викликає "певні питання" щодо якості й надійності? Контроль за дотриманням вимог безпеки перевезень здійснюють "Укравтоінспекція", "Державтоінспекція" і "Держспоживінспекція".

Читайте також: У Сумах затримали озброєного водія маршрутки, який вживав важкі наркотики під час рейсу

Втім, як показує практика, всі ці органи демонструють повну безсилість, коли мова заходить не про "одноразовий", а про системний захист пасажирів. Єдина надія, що історія з маршрутом "Суми - Шостка" викличе відповідний резонанс, у результаті чого владні структури стануть більш безпристрасними до окремих перевізників і почнуть більш уважно ставитись до забезпечення останніми умов конкурсів.

Більше про безпеку перевезень на Сумщині читайте на Depo.Суми.

Більше новин про події у світі читайте на Depo.Суми

Всі новини на одному каналі в Google News

Слідкуйте за новинами у Телеграм

Підписуйтеся на нашу сторінку у Facebook

deneme