Передсмертні муки легенди Конотопа

Новий виток скандалу навколо символу Конотопу - місцевого трамвая - може завершитися остаточним зникненням останнього

Передсмертні муки легенди Конотопа…

Наразі мер міста Артем Семеніхін намагається змінити керівника трамвайного депо, але той пручається - навіть під загрозою кримінальних справ. Між тим, у самому депо ситуація погіршується.

Передсмертні муки конотопської легенди - фото 1

Конотопський трамвай є не тільки символом міста, а й досить популярним "ньюсмейкером" у соцмережах та на сайтах. Нещодавно була поширена інформація про відсторонення від виконання службових обов’язків директора КП "Конотопське трамвайне управління" Сергія Бобровника. 

Певний час до того у соцмережах почали з'являтись повідомлення, що стосунки між мером та директором трамвайного управління загострилися. Подейкуйвали, що Сергія Бобровника викликали на нараду до міського голови й у присутності силовиків змусили написати заяву про звiльнення. Нібито Бобровнику було пред'явлено течку з документами з його фінансовими зловживаннями.

Заяву про звільнення за згодою сторін тепер вже колишній директор КТУ написав 7 червня. Його колишні підлеглі й досі не ймуть віри, що це сталося.

Зі слів самого Бобровника, його викликали до мерії 7 червня о 17:00. Звинуватили у розкраданні контактних дротів та вагонного кабелю. Пообіцяли одягнути кайданки і звільнити вже за іншою статтею. Після того, як до кабінету зайшли декілька хлопців та дівчат у поліцейській формі, директор КТУ зрозумів, що справа дійсно серйозна, і слухати його виправдання ніхто не буде. А тому взяв лист паперу і написав заяву.

На запитання трудового колективу, чому директор не захотів боротися, якщо не винен, Сергій Бобровник відповів так: "Жити в постійному нервовому стресі, як це було останні сім місяців, я не хочу. Боротися? Можна. І мені не страшно судитися і довести свою правоту. Але як потім працювати далі, і якою буде співпраця в владою? Ось тому я й прийняв таке рішення".

Наступного дня трудовий колектив трамвайного депо звернувся до мера Конотопа Артема Семеніхіна з проханням пояснити, "що це було". На зустрічі мер напирав на те, що підприємство і колектив погано живуть, немає розвитку, що директор бездіє. "Директор повинен бути не лише керівником, а ще й менеджером, – говорив міський голова. - З вашим директором я працював півроку. Результатів - нуль. Ви живете за рахунок бюджету, а я хочу, щоб ви жили нормально. Що ви робите для того, щоб управління розвивалося? Нічого. Чекаєте грошей з міського бюджету. У вас тут суцільна "совдепівська" обстановка. Хто саме очолить ваше підприємство – великий знак запитання. Але так, як ви жили до цього, не можна. Директор буде обиратися на конкурсній основі".

На запитання колективу, чи дійсно в мера є докази того, що Бобровник розкрадав трамвайне управління, Семеніхін відповів, що так, але демонструвати їх ані в КТУ, ані у себе в кабінеті не став.

Депутати міської ради ситуацію з трамвайним депо розцінюють неоднозначно. Кажуть, що обов’язково розберуться в тому, що сталося. Адже багато чого в цій історії стало для них самих новиною.

Передсмертні муки конотопської легенди - фото 2

Тим більше, що якогось особливого прибутку від перевезення пасажирів автобусами це, судячи з усього, не принесло. Спроба пояснити це міському голові закінчилася звільненням очільника КТУ.

Тим часом активізувалися розмови про те, хто ж тепер очолить підприємство. Трамвайники кажуть, що це може бути Григорій Хоменко, який свого часу вже очолював підприємство. Дехто у колективі стверджує, що з тих часів за ним тягнеться "недобра слава".

Побіжно вище була згадана спроба зробити автопарк на базi КТУ кілька років тому. За версією одного з працівників підприємства (назвати себе він категорично відмовився), невдалою ця акція була не через нерентабельність автобусного маршруту № 10. "Гроші, які заробляли автобуси, зникали у невідомому напрямку. Підприємство їх не бачило", - пояснив трамвайник. 

Між тим, на думку мера, пiдприємству потрiбно закуповувати автобуси i заробляти кошти автоперевезенням, оскільки трамвайні справи не є прибутковими.

"Міський голова запропонував директору написати заяву за власним бажанням, щоб не поширювати конфлікт на більш високому рівні - коментує ситуацію голова постійної комісії Конотопської міської ради з питань промисловості, транспорту та зв’язку Інна Пащенко, - Той ніби й погодився, проте за деякий час почав підбурювати колектив стати на його захист. Аргументував це нібито вчиненим на нього тиску. Ніякого тиску не було, я переконана".

За словами Пащенко, депутати після зустрічі з трудовим колективом запропонували оголосити конкурс на заміщення посади директора. В той же час надавши змогу взяти участь у ньому й Сергію Бобровнику. "Колектив залякали, що повернеться один з колишніх керівників. Це не так. У міського голови поки що немає конкретних кандидатур на цю посаду", - каже чиновниця.

 Історія питання

Хоча трамвай на конотопських вулицях з’явився наприкінці 1949 р., згадки про нього перевищують сторічний рубіж. Бо ще в 1913 р. тодішній міський голова Григорій Демченко "пробивав" з’єднання залізничного вокзалу та центру міста трамвайною колією.

Але ж першою знаменною датою в історії конотопського трамваю можна вважати саме 24 квітня 1949 р. - цього дня відбувся перший недільник з підготовки траси трамвайної колії. В ньому взяли участь майже 3,5 тисячі мешканців міста. Тоді й оголосили цю справу народною будовою, бо ніяких коштів на неї не виділялося. За переказами, під час відвідин Конотопа в будівництві брав участь і український гуморист Остап Вишня.

Передсмертні муки конотопської легенди - фото 3

Влітку 15 серпня Йосип Сталін підписав дозвіл Московському міськвиконкому передати до Конотопа два трамвайних вагони серії "Ф". Потім надійшла допомога й з інших міст Союзу. І ось 21 грудня 1949 р. розпочався рух трамваїв у Конотопі.

На кінець 1980-х років загальна довжина трамвайних шляхів перевищила 27 км. Ними курсували сучасні (для тих років) вагони КТМ-5. З майже чотирьох десятків вагонів цього типу частина залишилась до сьогоднішнього дня, а один повстав на п’єдесталі на розі вулиць Клубної та Успенсько-Троїцької, поруч з трамвайним управлінням.

Більше новин про події у світі читайте на Depo.Суми

Всі новини на одному каналі в Google News

Слідкуйте за новинами у Телеграм

Підписуйтеся на нашу сторінку у Facebook

deneme