Як Суми "проскакали" повз всесвітню "чорну п'ятницю"

Лише окремі бутікі в торговельних центрах смогли порадувати покупців скільки-небудь суттєвими розпродажами
Depo.
26 листопада 2016 09:00
ФОТО: depo.ua
Як Суми "проскакали" повз всесвітню "чорну п
Як Суми "проскакали" повз всесвітню "чорну п'ятницю"

25 листопада весь світ "шопінгує" на "Чорній п'ятниці" великих розпродажів. У Сумах також деякі магазини долучилося до закордонного віяння сезонних знижок. Загальна знижка починається від 20% і сягає 70%. Є магазини, які пропонують "солодку" знижку тільки сьогодні, дехто влаштовує триденний розпродаж (25-28 листопада). Кореспондент Depo.Суми з самого ранку влаштував спостереження за знижками і сумчанами: чи готові вони знайти одне одного.

Бутікі дисконтують

Сумська "чорна п'ятниця" дещо відрізняється від американських шалених гонок за знижками. Можна констатувати, що в акції беруть участь переважно мережеві магазини та бутікі світових або великих українських брендів, для яких участь у "чорній п'ятниці" є політикою центральних офісів.

Тому ми прямуємо у великий торговельний центр, де є найбільша ймовірність знайти розпродажі.

Сьогодні магазини в ТЦ "Мануфактура" працюють до 21.00. Продавчині пояснюють, що керівництво розчароване провальною "Чорною п'ятницею - 2015", тому й не подовжуватимуть час роботи магазинів. Найбільше запам'яталась "п'ятниця розпродажів" у 2014 році. Тоді у Сумах вперше пройшла така акція і торговельні центри відвідала шалена кількість сумчан.

Нині у "Мануфактурі" людей не багато, але рекламні плакати налаштовують на покупки.

Як Суми

ююю - фото 1

ююю - фото 2

Товар у магазинах помічено яскравими цінниками зі спеціальними знижками. Ціни "захмарні" - піджак 1400 гривень, светр - 800 гривень. Продавчиня Тетяна люб'язно пояснює, що ціни вони не підніймали перед розпродажем:

"У нас в магазині 6 тисяч одиниць товару. Щоб повністю замінити цінники, потрібно наймати нових працівників і кілька днів працювати. А коли це робити? Вночі? Вдень міняти цінники - це дискредитувати магазин в очах покупців", - говорить продавчиня.

ююю - фото 3

Магазини фірмового одягу не пропонують великих знижок.

Як Суми

Наприклад, магазин "Андре Тан" лише сьогодні дає дисконт у 20%. Якщо сукня коштує 2 тисячі гривень, то ваша економія - 400.

Магазини дитячих іграшок заохочують зростаючими знижками: одна іграшка - 15 % знижка; на другу - 20%, ну а третю іграшку вам продадуть з 25% знижкою. Магазин хутра і шкіри пропонує величезну знижку у 60%. Самі ж продавці-консультанти говорять, що сьогодні напливу покупців не чекають, нарікають на погану рекламу й низьку поінформованість населення.

Як Суми

Як Суми

На базарі знижок не передбачено

Обмерзлий ТЦ "Київ", який у Сумах виконує роль такого собі "цивілізованого базару зі світлом та опаленням" зранку майже без відвідувачів. Ззовні - жодних нагадувань про "Чорну п'ятницю".

Як Суми

Продавчині говорять, що працюють сьогодні у звичному режимі. І у стосунках з покупцями орієнтуються більше на "прикормленість".

"Я ніколи не відмовляю у знижках своїм постійним клієнтам і роблю їм вигідні пропозиції. От тільки в нашому місті дуже велика конкуренція серед торгівців, а купівельна спроможність у людей сильно впала. Тож у нас зараз у нас не "чорні п'ятниці", а цілі "чорні тижні", - говорить власниця магазину Вікторія Леонідівна.

У торговельних точках з одягом ціни прийнятні, розраховані на пересічного покупця. Товар є на будь-який гаманець і різниться за якістю. Продавчині про "п'ятницю знижок" чули та ідею не підтримують. Місцева специфіка така, що торговельним точкам немає потреби водночас "зкинути" великі обсяги товару, аби завезти новий. Тут спокійно торгують тим, що єна складах, поповнюючи запаси відповідно до оперативних потреб. 

Як Суми

Сумчанам знижки не потрібні

Сумський базар, де сьогодні починається традиційний триденний ринковий марафон, виявився взагалі "далеким" від американських "чорноп'ятничних" традицій. Як і кожного базарного дня, сумчани приходять на ринок за традиційними продуктами чи товарами широкого вжитку, сподіваючись купити щось краще за меншу ціну. Але ці прагнення мало пов'язані з "black friday".

Директор ринку Расул Галаєв, який зараз опікується розкруткою нового ТЦ на території ринку, говорить, що має у планах запропонувати підприємцям в "Євробазарі" впровадження щотижневих знижок на певні групи товарів. Сьогодні ж масового ажиотажу, вмотивованого "Чорною п'ятницею" тут не спостерігається.

Магазини ювелірних прикрас, дитячого одягу, книжок і супермаркети харчових продуктів від листопадних розпродажів відмовились, готуються до сезону новорічних знижок.

Самі сумчани-покупці вельми спокійно ставляться до запозиченої за океаном традиції масових розпродажів. Більше жаліються на погані заробітні плати й розповідають, що якщо й витрачатимуться, то лише напередодні Нового року - на подарунки та компоненти святкового олів'є.

Більше про життя Сум та області читайте на Depo.Суми

Мітки: