Вибори-2015. Медіа-путівник для сумського кандидата

Сумське медіа-поле, при всьому тому, що його не можна порівнювати із, наприклад, харківським, чи львівським, тим не менш є самобутнім і різноплановим. А напередодні виборів воно розквітає, приваблюючи кандидатів у мери та депутати

Економічний і політичний оглядач
Вибори-2015. Медіа-путівник для сумськог…

І від того, хто на яке місце на цьому полі сяде, цілком може залежати й хто отримає завітну посвідку народного обранця. Адже засоби масової інформації й надалі залишаються важливим інструментом, до якого за мірою впливу та ж гречка лише тільки наближається.

Отже, Depo.Суми вирішив скласти для кандидатів своєрідну карту-путівник у світі сумських медіа, яка, сподіваємося, допоможе успішно реалізовувати передвиборчі стратегії відповідно до наявних бюджетів.

ТВ

Телевізор був і залишається найвпливовішим засобом масової інформації. Відповідно до сумських реалій доцільно перефразувати знамениту фразу Білла Гейтса: "Якщо вас немає у телевізорі - вас немає у міськраді". І це цілком справедливо, оскільки на вибори у нас традиційно ходять ті верстви населення, які дивляться у "ящик".

Сумське телебачення з-поміж інших вирізняє те, що ніхто не може вирахувати ефективність вкладень у рекламу на тому чи іншому каналі. Причина у тому, що немає жодного, хоч трохи близького до реальності рейтингування і вимірювання аудиторії. Отже залучення коштів від рекламодавців більшою мірою будується на харизмі керівників, які вміють якісно оформити комерційні пропозиції.

Відікон

Найстаріший приватний телеканал Сумщини наразі, на жаль, переживає не найкращі часи. Відтоді, як два роки тому Володимир Щербань, який зберігає вплив на цю "кнопку", "махнув шашкою" і звільнив багатолітніх провідників каналу Юрія Дарагана та Олександра Данильченка, канал перебуває у перманентному стані економії. І це певним чином відбивається на якості телевиробництва. Але не вплинуло на рівень фінансових забаганок - як і раніше двері каналу відкриваються за допомогою грошових знаків. І чим більше знаків - тим ширше відкриваються двері.

Вибори-2015. Сумщина. Медіа-путівник для кандидата - фото 1

Як, наприклад, для діючого сумського мера і міської влади, яка, судячи з активного охоплення ефіру, спрямувала цього року на "Відікон" доволі суттєві ресурси. У програмах та випусках новин ми бачимо і у випусках новин, і у інших програмах щедрого мера, який не втомлюється розповідати "про успіхи і досягнення". 

Щоби "зайти" на канал із інформаційним сюжетом, потрібно приготувати 7 200 гривень. Участь у ефірі типу "гість у студії" обійдеться у 15 120 гривень (30 хвилин у запису), або у 20 160 (40 хвилин у прямому ефірі).

Суб'єкти, що "розміщуються" на "Відіконі", говорять про "залізобетонне" небажання хоч трохи посуватись по ціні.

АТВ

Вплив на канал опосередковано мають місцевий політик Анатолій Єпіфанов і народний депутат Андрій Деркач. Керівником каналу є Сергій Клочко, який також заявив про намір балотуватись у мери. Це певним чином впливає на інформаційну політику каналу, який може віддавати перевагу тим, хто має "схожу позицію". Натомість звужує можливості для тих, хто є суперником. В такій ролі нещодавно опинився мер Олександр Лисенко, який, говорять, не отримав того рівня інформаційного обслуговування, на який розраховував завдяки придбаному "абонементу".

Вибори-2015. Сумщина. Медіа-путівник для кандидата - фото 2

Тим не менш кандидатам, що заносять гроші, тут не відмовляють. Прайс за звичайний сюжет тут складає 5 000 тисяч гривень. А "спецрепортаж" стане вже у 6 000 гривень. Але тут, якщо ви не є «ідейно чужим», вас можуть порадувати певними знижками і навіть "бонусами". Втім, як відомо, коли говорять гроші, ідеології спочивають.

Сумська ОДТРК

Державна телерадіокомпанія перебуває наразі у стані переходу до суспільного ТВ. Але поки що вона залишається суто державною за своєю суттю і лояльною переважно до тих, хто є при владі. Тут часто бувають народні депутати і громадські активісти, що були рушіями Революції Гідності. А з "регіоналами" тут бувають цікаві казуси: звісно їх інколи можуть показати, як це було з лідером місцевого "Опоблоку". Але тільки якщо вони когось врятують. І при цьому погодяться, аби їх протитрували у ефірі без вказівки на політичну орієнтацію. Назвуть, наприклад, директором спортивної школи.

Вибори-2015. Сумщина. Медіа-путівник для кандидата - фото 3

Втім, "через рекламний відділ" тут також можна потрапити в ефір. У "прайсі" виготовлення і трансляція хвилинного сюжету стануть у 1 200 гривень. Кожен наступний повтор - ще у 450 гривень. У ті ж 450 гривень за хвилину обійдеться і участь у прямому ефірі. Про політику знижок не повідомляється. Про те є відсилка на певний коефіцієнт підвищення вартості - за умови виготовлення складного продукту або за термінове розміщення цей показник складе 1,5-5,0.

СТС

Новий канал у Сумах, який почав мовлення у поточному році. З огляду на те, що керівником каналу є Роман Петренко, який за часи губернаторства Юрія Чмиря очолював Сумську ОДТРК и вважався його людиною, причетним до каналу називають саме колишнього губернатора. Менеджмент заявляє, що канал будується на кошти, які мають європейське походження і є суто комерційним проектом, спрямованим на отримання грошового прибутку.

Вибори-2015. Сумщина. Медіа-путівник для кандидата - фото 4

Канал мовить у кабельних мережах в основному у містах області, включаючи і обласний центр. Суб'єктивно вирізняється більш якісними порівняно із конкурентами новинами.

Тут також виявляють бажання заробити на виборах. За нашими даними за сюжет тут просять 6 000 гривень. За секунду "прямого" ефіру - 14 гривень. Можна сміливо торгуватись, адже потужного пула рекламодавців тут ще немає, а у київських партійних офісах лише дізнаються про існування нового каналу.

Варто зауважити, що співпрацюючи з першими двома каналами, можна втрапити з піар-сюжетами безпосередньо у випуски новин. Тоді як ОДТРК та СТС "блюдуть" чистоту новин, надаючи можливість розміщення поза новинами.

РАДІО

У радіоефірі Сум представлені, в основному, мережеві радіостанції, які подають новини всеукраїнських редакцій. На таких станціях практикують продаж рекламного ефірного часу у регіональних блоках. Ціни помірні.

З місцевих можна назвати радіо станцію Діва-радіо, яка є сателітом каналу "Відікон" та "Слобода ФМ", що є підрозділом обласної державної телерадіокомпанії. Розцінки на розміщення агітації тут є більш доступними, аніж на телеканалах. Але з огляду на не надто велику аудиторію сумських радіослухачів, багато кандидатів ігнорують цей канал досягнення вух виборців.

ГАЗЕТИ

З газетами у Сумах сутужно.

"Данкор"

Останній форпост більш-менш якісної журналістики у друкованому вигляді - одну з найстаріших газет області - власники перевели у онлайн. Ймовірно через високі видатки на друк і малі рекламні надходження.

Вибори-2015. Сумщина. Медіа-путівник для кандидата - фото 5

Залишився "Данкор експрес" з телепрограмою та дайджестом певних публікацій з сайту. Але він навряд чи може залучити стільки кандидатських коштів, скільки міг би залучити "Данкор".

"Панорама"

"Панорама", яку видає відомий журналіст та митець Євген Положій, виживає завдяки вмінню її власника змушувати грошовитих рекламодавців "розкошелюватись". Аргументи, які знаходить видавець, деякі з рекламодавців називають доволі спірними. А дехто, як наприклад екс-мер Сум Геннадій Мінаєв, навіть дозволяє собі доволі образливі характеристики у бік газетяра.

Вибори-2015. Сумщина. Медіа-путівник для кандидата - фото 6

Але треба віддати належне, ці аргументи працюють. І газета залишається на плаву, залучаючи і комунальні, і приватно-політичні бюджети. Вартість розміщення тут: "як домовитесь".

"Ваш шанс"

Приватна газета, успіх якої побудовано було на розміщенні приватних оголошень. Багато років це був фактично єдиний спосіб знайти продавця або покупця нерухомості, авто і таке інше.

Вибори-2015. Сумщина. Медіа-путівник для кандидата - фото 7

Незважаючи на розвиток інтернет-майданчиків, власникам "Шансу" вдалося вибудувати доволі успішний медіа-дім, який може не лише заробляти під час виборів, а й доволі непогано себе почуває і у міжвиборчий період.

"Сумщина"

Обласна комунальна газета не може похвалитись на даному етапі великими тиражами через певну недолугість власників, які довгий час не могли визначитись, хто фінансуватиме видання і чи воно взагалі їм потрібне.

Вибори-2015. Сумщина. Медіа-путівник для кандидата - фото 8

Втім, нещодавно призначили нового виконувача обов'язків і обласна рада таки виділила 300 тисяч гривень, які дозволять погасити певні заборгованості і, можливо, дати новий поштовх вже майже столітньому виданню. З точки зору доцільності розміщення тут, то газета підійде тим, хто неодмінно хоче потрапити на очі очільникам області різних рангів.

ІНТЕРНЕТ

Ринок інтернет-медіа на Сумщині є доволі насиченим. Але аналізувати його у такому розрізі з нашого боку буде не зовсім коректно, оскільки Depo.Суми є одним з гравців цього ринку.

DEPO.СУМИ. Не переймаючись зайвою скромністю:-) зазначимо, що навколо нашого молодого видання Depo.Суми вже згуртувалася серйозна аудиторія вдумливих читачів, які віддають перевагу якісній об'єктивній інформації та аналітиці про життя Сум та Сумщини. Ми дотримуємося журналістських та корпоративних стандартів, поважаючи права інтернет-користувачів, партнерів та конкурентів.

Важливо, що Depo.Суми є частиною доволі потужного всеукраїнського медіа-холдингу "Картель", який посідає провідні рядки всеукраїнських рейтингів. При цьому має прозору схему власності. Холдинг інформаційно об'єднує всі частини України, створюючи потужний інструмент отримання інформації.

Як і будь-який комерційний інформаційний ресурс, Depo.Суми зацікавлений у співпраці з рекламодавцями. Про всі можливості можна дізнатись у відділу маркетингу та реклами.

ДЛЯ ПІДСУМКУ

Як і у будь-якому іншому регіоні медіа є інструментом донесення інформації до споживача. Під "інформацією" ми розуміємо швидше "змісти", а не "форми" - тим більше, коли йдеться про потік агітаційних виборчих матеріалів. На жаль, нинішня виборча кампанія демонструє, що переважна більшість суб'єктів "тупо пропустила" важливий момент "змістів", просто заполонивши ефіри та шпальти "формами" - своїми брендами та обличчями, не наповненими жодним змістом. З огляду на це є певне очікування, що 25 жовтня виборці зроблять "неочікуваний сюрприз". Принаймні у Сумах ми на це сподіваємось. 

Більше новин про події у світі читайте на Depo.Суми

Всі новини на одному каналі в Google News

Слідкуйте за новинами у Телеграм

Підписуйтеся на нашу сторінку у Facebook

deneme